• منطقی که احمدی نژاد را ضد ولایت فقیه و خارج شده از نظام می داند همان منطقی است که آیت الله خامنه ای 64 را ضد ولی فقیه می دانست!
  • ممکن است شما هم مثل نگارنده این متن احمدی نژاد را برای اقدام امروزش شماتت کنید. شاید هم احمدی نژاد برای رفتار امروزش دلیلی داشته باشد که قانع شویم. اما بیاید منصف باشیم
  • بیاید تاریخ همین انقلاب را مرور کنیم. سال 64 رئیس جمهوری وقت به شرطی کاندیدای مجدد ریاست جمهوری می شود که به او اجازه داده شود از حق قانونی اش استفاده کند و نخست وزیر را تغییر دهد. این نکته را در سخنرانی خود در مشهد هم اعلام می کنند. پس از رای مجدد او از مردم در تابستان 64 بر خلاف قول قبلی، به او توصیه می شود از این کار صرف نظر کند. رئیس جمهور دلیل می آورد که حجت شرعی ندارد و تنها در صورتی این کار را می کند که به او امر شود.
  • ولی فقیه زمان حضرت امام خمینی (ره) زیر بار "امر کردن" نمی روند و به اظهار نظر کفایت می کنند، رئیس جمهور هم اصرار می کند و زیر بار نمی رود. رئیس جمهور قهر می کند و به نماز جمعه هم نمی رود(1/6/64) ایضا دیدار سران با امام برای عید قربان (5/6/64)
  • ولی فقیه به رئیس جمهور توصیه می کند این کار برای خود شما هم ضرر دارد اما رئیس جمهور حجت دارد و در عین حال، نمی‌خواهد از نظر امام تخلف کند.
  • چندین واسطه می روند برای تغییر نظر ولی فقیه ولی موفق نمی شوند، رئیس جمهور هم همچنان معتقد است باید به او امر شود و توصیه را نمی پذیرد.
  • ولی فقیه به ائمه جمعه دستور می دهند نظرش را برای مردم شرح بدهند(خاطرات هاشمی رفسنجانی 30/6/64) ولی فقیه رسما از نخست وزیر حمایت کرده (10/7) و مسئله را به میان مردم می کشاند؛ رئیس جمهور وزرا را نمی پذیرد (11/7)؛ رئیس جمهور در مراسم تحلیف انتقاد شدید می کند؛ ولی فقیه ناراحت است و قصد دارند پیام بدهند (خاطرات هاشمی 20/7)
  • در نهایت رئیس جمهور وقت بعد از سه ماه تنش و قهر، موضوع را می پذیرد و موسوی را به عنوان نخست وزیر به مجلس معرفی می کند. 99 نفر رای مخالف می دهند؛ متهم می شوند به ضدیت با ولایت فقیه اما امام از آنها حمایت می کند و می گوید آنها به وظیفه شان عمل کردند.

دوستداران انقلاب رئیس جمهور را ضد ولی فقیه نمی خوانند،

همان رئیس جمهور 4 سال بعد با توصیه همان ولی فقیه، ولی فقیه می شود.

  • دوستان کمی انصاف؛ احمدی نژاد را به خاطر عدم تکمین به یک توصیه (و نه امر و دستور) رهبری ضد ولی فقیه و ضد انقلاب خطاب نکنید. رفتار گذشته احمدی نژاد نشان داده با همه اختلاف نظر ها در آخر نظر رهبری را پذیرفته و می پذیرد. گفته امروزش هم که به تعهد اخلاقی نیامدن پایبند هستم نشانه ی همین نکته است. کمی صبر کنیم کمی. سرمایه های نظام به راحتی به دست نیامده اند؛ یادمان نرود که آقا برای سران فتنه که شمشیر کشیدند و امر را زیر پا گذاشتند صبر کرد تا شاید این کشتی از یاران قدیمی خالی تر نشود

#محمدرضا_گمگشته